Wednesday, June 17, 2015

Buat dia yang ku sayang

Aku ada seorang sahabat ni.
Baik. Sangat baik. Sangat penyayang. Sangat berbudi.
Dia banyak tolong aku. 
Walaupun berjuta kali aku buat salah, berjuta kali dia lupakan dan maafkan.
Walaupun beribu kali aku sakit, beribu kali jugaklah dia jaga dan masakkan untuk aku.


Dan dia jugak, banyak kali berkorban untuk aku. 
Kadang-kadang aku malu. Aku tak pernah berkorban untuk dia.
Apa yang dia buat, dia akan fikir aku. 
Aku pulak, fikir diri sendiri :p
Dia macam kakak buat aku sebab dia matured.
Dan dia jugak macam adik buat aku sebab dia gila2. :p


Tiba satu masa, aku rasa, aku perlu berkorban untuk dia.
Dia perlu fikir pasal diri dia pulak.
Dia perlu fikir apa yang membuatkan dia gembira.
Dia perlu fikir apa yang menenangkan mata.
Dia tak perlu berkorban kerana aku.

Itu yang aku rasa. 
Jadi aku buat keputusan untuk berkorban.
Tapi pengorbanan itu sakit buat dia. Dan lagi sakit untuk aku.
Kalau boleh, aku nak peluk dia dan cakap I Love You, Fillah, Lillah.
Tapi aku takut dia tak percaya. Dan aku takut dia benci aku.
Tapi aku harap, pengorbanan kita saling dikira Allah.

Buat engkau yang aku sayang,
Pengorbanan ini hadiah buat engkau yang telah banyak bersabar dengan aku. :)
Nanti kita borak panjang dekat syurga ye.

 


1 comment:

NUR ADILA said...

sangat tersirat hhahha