Friday, January 16, 2015

Takut

Ok hari ni?

Takut :S

Kenapa takut? Takut benda lama berulang kembali?

*****

Percaya tak, bila kita nak berubah, akan banyak ujian yang akan kita lalui. 

"So Allah tak nak kita berubah ke?"

Bukan. Allah nak kita berubah. Tapi sebelum tu, Allah nak kuatkan hati kita betul-betul sampaikan bila kita berjaya berubah, kita takkan berpatah balik. Contohnya, kita pernah bercinta, dah clash, nak concentrate hubungan kita dengan Allah, time tu la dia contact balik. Time tu lah orang sibuk mengungkit-ungkit. Dan kita? Macam mana kita nak react masa tu?

Entah laaaa....

Sebab tu, kita kena kuat. Hubungan kita dengan Allah kena erat. :) Lagipun, ujian Allah ni sebenarnya adalah satu rahmat yang membuatkan kita lebih kuat dengan Allah. Bila kita diuji, hanya kepada Allah kita akan memohon. Dan hanya kepada Allah kita akan mengadu. Lama kelamaan kita akan sedar bahawa semua ni proses penyucian. Betul-betul Allah sucikan niat dan hati kita. 

Ish takutlah... Takut aku main tarik tali..

Mohon kat Allah supaya hati kita dikuatkan dekat jalan ni. Lagipun, kau bukan seorang.. Kita kan ramai. Setiap orang boleh membantu satu sama lain kan..

Aku ni menyusahkan ke?

Astaghfirullah. Kenapa cakap macam tu? 61:4. Kita kan ibarat bangunan yang kukuh. Kita kena melekat antara satu sama lain. Lagipun.. semua orang ada mujahadah masing-masing. Bukan kau je. :) Allah tengok usaha kita.

Aku nak jadi macam Nabi Nuh.. Kuat..

Aminn :)




1 comment:

Najib Ariyan Ali Basha said...

takut tu muncul hanya kerana kita membayang kan apa yang bakal berlaku padahal benda tu belum berlaku dan mungkin takkan berlaku... kita yg create crita tu... dan kita yang cipta ketakutan tu sendiri