Monday, April 20, 2015

Chenta

Alhamdulillah. 
Setelah sebulan lebih tunggu, akhirnya buku Chenta karya Inche Gabbana sampai ke tangan.
Jauh tu dari Malaysia ke India.
Tu pun ada senior yang tolong beli secara pukal. Dealer kot. Semoga murah rezeki.. Aminn.

Sejujurnya,
Bila baca Chenta, apa yang aku dapat ialah..

1. Realiti kehidupan sekarang. 
- Contoh yang aku rasa macam 'beraninya Inche Gabbana tulis cerita ni' , ialah bila aku baca cerita pasal Junaidi yang ada sejarah hitam dengan ayah tirinya (nak tahu kena beli).
- Tapi it happens. Cuma mungkin kita yang tak pernah tahu, rasa benda ni sangat pelik sedangkan masih ramai insan kat luar sana tengah terkapai-kapai minta ditolong.

2. Hakikat DnT.
- Tidak ditaburi bunga dafodil dengan arnab2 gemok yang berlari girang. :p
- Ya, kita tidak keseorangan. Dan inshaAllah usaha yang semua ikhwah akhawat bawak ni, akan memberikan kemenangan kepada islam. Walaupun bukan sekarang. Tapi inshaAllah, satu hari nanti.

3. Urgency.
- Juli, bekas kupu-kupu malam yang sudah insaf dengan masa lalunya.
- Aku yakin, ramai lagi orang-orang yang hendak dan perlu dibantu untuk mendekati semula Pencipta Yang Satu, kerana fitrah manusia itu sama, inginkan Penciptanya.

4. Kuat.
- Aku rasa lebih kuat.
- Aku rasa lebih Chenta dengan jalan hidup aku sekarang dan aku taknak berpaling lagi.
- Dan aku nak sebarkan Chenta kepada orang lain.

:D



No comments: