Thursday, April 21, 2016

Memori Lama

Pernah tak, bila dengar sesuatu lagu, ia mengingatkan kita pd memori2 lama.
Malam ni tiba2 tergatal tangan nak dengar lagu yang buat aku rindu zaman2 sekolah.
Fuhh.. Dah tua rupanya.

.
.
.
.
.
Mengeluh panjang.
Rindu nya! Rindu sangat sangat!
.
.
.
.
.
Cuba pejam mata.
Agaknya dapat balik tak mengimbau memori dan perasaan yg ada masa tu?
Memori ada.
Perasaan takde.
Nak ulang balik perasaan tu boleh tak?
Rasa free from any responsibilities.
Rasa bahagia.
Rasa jelas matlamat. (SPM 9A+) ceh..
Rasa best!
.
.
.

Tiba-tiba aku tersedar satu benda.
Masa dah berlalu dgn sangat pantas.
Dan Allah dah buka mata kita, tunjukkan apa yg salah dan apa yg betul.
Ada perasaan2 yg salah yg tak patut ada. Dan perasaan tu Allah lenyapkan.
Perasaan yg tak salah, masih ada. Contohnya, nikmat sahabat.
Alhamdulillah sampai sekarang masih rapat.
I MISS THEM  SO MUCH!

People come and go.
Ada yg dtg dlm hidup kita utk tumpang lalu je.
Dan ada yg dtg dlm hidup kita utk membantu.
I have experienced BOTH.
How time flies. :)

Muhasabah.
Today I am very grateful for those who stay with me till now.
Orang2 ni lah yg dulu kami bercakap pasal MASA DEPAN.
Memasang impian untuk masuk universiti yg sama.
Tapi, Allah lebih hebat merancang.
Walaupun masing-masing berjauhan, Alhamdulillah kita masih bersama.

Yang paling penting,
Allah dah susun perjalanan hidup kita PERFECTLY!
Takde kurang, takde lebih.
Kadang2 kita jatuh, kadang2 kita naik. 
Just believe He has something special for you.

'Ya Allah, can you gather all of us in Your jannah soon? Please.'



2 comments:

Anonymous said...

ayuuuu haiii :) -MR ;)

ninjakecik said...

mesti ni hani kann ;)